Francie-díl 2. … Kreativitě se meze nekladou

Share Button

Zdravím přátelé, tak jsem tu opět se slíbeným druhým dílem plným zážitků z mého výletu do Francie. Nyní budu vyprávět o stěhování na místo číslo 2.

Je středa a po tom co se již den a půl nic nedělo a u kluků v druhém táboře je to taky mrtvé, se rozhodujeme přestěhovat. Mistrál konečně ztrácí svou sílu a další den už by mělo být bezvětří. Konečně můžeme jít zkusit hlavní tok Rhony. Pomalu balíme věci. První Ivo přestěhuje kluky z vedlejšího tábora, takže my nějak spěchat nemusíme. I když to tak v rameni nevypadalo, tak na hlavním toku pořád dost fouká a jsou tam pořádné vlny. Konečně dorazíme na místo. Je to úplně nový neprozkoumaný flek, který nezná ani Ivo, takže nevíme co od něj čekat. Kluci jsou tentokrát asi o 700m výše proti proudu.  Místo na tábor je celkem pěkné. Z rybářského hlediska ale nějak nevýrazné. Místo je vykousnuté uprostřed stromů a pruty lze tedy zavážet jen před sebe. Je již odpoledne a čas neprodleně kvapí. Sedáme na gumák a jedeme prozkoumat dno s echolotem. Jsou pěkné vlny a pořád fouká vítr, takže máme s 2,5 koňovým motorem co dělat. Najednou se nám za zády objeví obrovská výletní loď. Ihned to musíme namířit zpět ke břehu. Jdou obrovské vlny a nejsme schopni nějak manévrovat a téměř se převracíme. Po tomto silně adrenalinovém zážitku čekáme, až se vše uklidní a jedeme zpět na vodu.

Po prozkoumání dna zjišťujeme, že není nějak rybářsky přitažlivé. Po celém obvodu okolo místa je dno všude stejné. Mírně se svažující dno od břehu do koryta, kde je 11m hloubky. Rozhodl jsem se, že se nějak musím dostat s pruty za zatáčku a mimo stromy dolů po proudu. Přemýšlím o chytání přes dva kameny položené na dno do pravého úhlu. Jirka přišel ještě s jiným nápadem. Bude tahat proti proudu přes stromy a 3 trhačky.  Zjistil, že u nás u břehu je celkem pevné písčité dno a šlo by tam tedy zapíchnout klacek, o který můžeme vést 1. trhačku též do pravého úhlu ať už po proudu nebo proti. Spodní prut dávám tedy 200m po proudu dolů za zatáčku. Chytám na podvodní splávek s kamenem v hloubce 4m cca 10metrů od spadlého stromu. Druhou trhačku připevním na klacek přes karabinu na místo přímo před prutem. Je jasné, že při záběru budu muset ihned do člunu nebo do vody, abych mohl sumce zdolávat podél spodního břehu mimo stromy. Jdeme zavést Jirkovo složitý prut přes 3 trhačky do zatáčky proti proudu. Když se vracíme ke břehu, tak nevěřím svým očím. Jediný zavezený prut, který sem poslal po proudu, pumpuje jako blázen. Vidím utržené trhačky a šnůru, která se opírá o celou alej stromů. Okamžitě vyskakuji ze člunu a běžím k prutu. Rychle s ním spěchám do vody, abych dostal šňůru ze stromů. Měl jsem štěstí v neštěstí. Je to jen malá ryba něco málo přes 130 cm a proto všechno vydrželo a nevím ani kolik minut tam mohl sumec být. Když sem viděl později záběry od obrů a co dokázali dělat s pruty a šnůrou, nejsem si jistý, že by to bylo tak lehké jako s tímto a mohlo by se něco pokazit. Je to sice malá ryba, ale naděje, že by to tu mohlo být zajímavé. Zavezu tedy zpět prut přes klacek a dvě trhačky. Druhý prut dávám též po proudu, ale přes dva kameny a na větší hloubku. Třetí nechám mírně po proudu kousek před sebou. Jirka zaveze i své 3 pruty. Chvíli se nic neděje. Najednou dostanu záběr na dva pruty asi 20 minut po sobě. Obě ryby jsou však malé ze stejné sumčí školky do 120cm. Již nezavážím. Ráno opět pruty vrátím zpět. Nic se ovšem celý den ani nehne. K večeru ale dostanu opět dva záběry ne moc dlouho po sobě. Ryby už jsou lepší. Jedna má přes 140 a druhá k 170cm. Vrtá mi však hlavou, že ti pravý obři tu nejspíš nejsou, když je tu tahle omladina. Jirka zatím bez záběru. Další den opět zavážím všechny pruty. Opět se ovšem nic neděje. V půl 4 odpoledne dostává moc pěkný záběr Jiří. Vytáhne moc pěknou tlustou rybu přes 170cm. Já opět chytnu jednoho prcka a Jiří taky. Chytil snad nejmenší rybu výpravy, která měla sotva metr a přitom si troufla na kapra k 40cm. Pak Jirkovi jedna pěkná ryba padá a jeden neproměněný záběr. Nakonec dostal ještě jeden moc hezký záběr a vytáhl sumce 180cm. Moc hezky stavěný. Ryba tlustá s velkou hlavou, za kterou se nemusí stydět ryby 2+ z Čech.

To bylo asi vše, co jsme pochytali na místě číslo 2. Záběry byly, ovšem žádný obr, za kterým sem přijel do Francie. Zatím na kontě jedna ryba 2+ a Jirka neměl ani jednu. Je sobota ráno. Poslední den výpravy. V neděli ráno se balíme a razíme domů. Byl jsem na návštěvě u kluků v druhém táboře. Dozvěděl jsem se, že se stěhují. Oni ovšem na jejich místě udělaly krásné ryby 2+. Taky jsem se chtěl přestěhovat už o den dříve. Jirka byl celkem skeptický a nikam už se mu na jednu noc nechtělo. Nakonec jsem ho však zlomil a souhlasil. Poslední stěhování byla trefa do černého a ani ve snu by mě nenapadlo, co nás čeká a jaký to bude hukot.

Počkejte si teda na finálový 3. díl mých zážitků z Francie. Bude stát rozhodně za to. Poslední den nás Rhona vyzkoušela v extrémním počasí, ale vydala také pořádné obry, kteří nám dali co proto.