Nejtěžší výprava s nejlepším výsledkem

Share Button

S Frantou jezdíme do Itálie každý rok alespoň jednou. Letos jsme vyrazili koncem září, naším cílem bylo najít nová místa. Už doma jsem si prohlédl letecké snímky zvoleného úseku řeky a potenciálně zajímavá místa si uložil do GPS. Hned u prvního navštíveného místa jsem byl spokojený s tím, jak voda vypadá. Trochu hloupě jsme se dali do stavění tábora bez zmapování dna. Hodně nás pak překvapilo zjištění, že je zde všude hloubka jen kolem metru a jsou zde pouze dvě díry s hloubkou sotva dva metry. Museli jsme se tedy sbalit a přejet na další předem vytipované místo. Poučeni předchozím nezdarem jsme nejprve zmapovali dno sonarem na člunu. A udělali jsme dobře, protože ani toto místo nevyhovovalo.Bohužel to takto pokračovalo další dva dny, než jsme objevili ten „top flek“. Nástrahy se tady sice lovili špatně, ale nakonec se mi na pruty Ms-Range Econ Feeder povedlo nalovit dostatečné množství parem a cejnů. Ještě než padla tma, zavezli jsme a šli brzo spát. Všechny pruty byly na podvoďák s touto montáží:

foto-1

Kombinovaný návazec na podvodní splávek. Použitá pletenka je Warlock Leader (která je pro jistotu v bužírce) a jako vlasec je samozřejmě novinka Hard Mono Leader. Trojháčky používám Warlock T-Hook a jednoháček je PowerHook Teflon. V noci zabrali první dva sumci – 163cm a 185cm. Já i Franta jsme byli spokojení, už teď pro nás byla výprava povedená. A to nás to hlavní teprve čekalo!  Opět jsem zavezl oba pruty a vrátil jsem se do spacáku. Netrvalo ani dvacet minut a prut s nastraženým 25cm cejnkem se pomalu přiohnul a narovnal. Ihned na to následoval zásek a šel do tvrdého. Ze začátku to nevypadalo na velkou rybu, ale čím blíž byla u břehu, tím byla těžší.  Když se pak u břehu objevila obrovská hlava a za ní hrb, bylo nám jasné, že je to pádský mega sumec. Míra ukázala 237 cm! Krásný důvod k slavení… Ráno jsme brzo vstali, sumce důkladně nafotili a zase ho pustili.
foto-2

foto-2-1  foto-2-2

Celý den byl klidný, až do večera. Během večerního převážení prutů najednou koukám, že prut, který jsem právě zavezl a ještě na něj nestihl dátrolničku, sebou strašně lomcuje. Bylo zřejmé, že je na něm další sumec. Po krátkém souboji se u břehu vynořil 178cm dlouhý vousáč.Když jsem si sedal zpět do loďky, abych tento prut znovu zavezl, objevila se u mě místní rybářská stráž a požadovala povolení k lovu. Byli jsme dost překvapení, když nám bylo řečeno, že sedíme cca 200 metrů v jiné provincii, na kterou nemáme licenci. Navíc tato stráž přišla na popud Rakouských rybářů, kteří rybařili kousek od nás. Naštěstíse se stráží dalo rozumně domluvit. Stačilo, abychom přejeli na druhou stranu řeky a bylo po problému. Jen přesun vybavení byl komplikovaný a zabral hodně času, takže už nebylo možné tuto noc chytat.

foto-3foto-2-3

Teprve druhý den navečír se nám konečně povedlo zavést. Tohle místo nás také nezklamalo. Během jedné noci se nám povedlo lapit sumce 155, 155, 164 a 130 cm. Hned druhý den ráno nás čekala další kontrola rybářské policie. Opět je na nás poslali závistiví Rakušáci, kteří zase nic nechytili. Tentokrát to naštěstí proběhlo úplně bez problémů. Celý následující den to ani necinklo a tak se naše naděje upínaly k noci. A právem! Povedlo se nám zdolat 132, 125 a 160 cm sumce. Když už se pomalu blížilo ráno a náš odjezd, můj prut zavezený nejdál se pomalu narovnal. Ihned jsem vyskočil a snažil se zaseknout, ale zásek padl do prázdna. Začal jsem navíjet, ale stále jsem necítil žádný odpor. Najednou jsem ucítil výrazné ztěžknutí a začal lítý boj. Na konci toho souboje se u břehu objevil krásný italský vousáč dlouhý 217cm.

foto-4

Měl jsem z něj velikou radost! Byla to pro mne taková třešnička na dortu, krásné zakončení této náročné výpravy. Po tomto posledním těžkém souboji jsem se šel uložit ke spánku. Druhý den v brzkých ranních hodinách jsme se pěkně vyřízení, ale nadmíru spokojení připravovali k odjezdu domů.