Už to cinká

Share Button

Zdravím vás opět přátelé. Máme tu konečně to, na co se vždy nejvíce těšíme od nového roku. Sumcová sezóna konečně započala. Podělím se tedy s vámi o mé zážitky z prvních dnů po zahájení.

Je sobota odpoledne a já se pomalu chystám na stěhování k mé oblíbené řece. Zahájení letos vychází na neděli a tak jsem si vzal ještě na pondělí dovolenou. U vody si chci v pohodě rozdělat bivak, něco ogrilovat a nachytat nástražky. Ráno na 4 hodinu v poklidu zavézt. Nejsem však sám. Přijel za mnou kamarád Martin a v noci dorazil i Jirka.

Ráno všichni zavážíme podle plánu. Okolo 8 hodiny ranní přijde první záběr. Zdolám sumečka do 120 cm. Pěkná 1. rybka této sezóny. Jedna fotka a jde zpět. Asi po dalších dvou hodinách přijde na můj prut další podobný prcek a na Jirkův už pěkná ryba 174cm. Udělá se pár fotek a Jirka pouští svého prvního sumce zpět. Po obědě dostává svůj záběr i Martin. Vytáhl pěknou rybu přes 150cm. Jirka nás po tom opouští, jelikož musí do práce. Zůstáváme tedy s Martinem sami a s nadějí, že se ještě něco povede. Do večera se už nic však nestane. Ráno opět zavážíme. Voda stoupla však o 30 cm a silně se zvýšil proud. Jeden prut mám asi 180m po proudu a druhý o něco blíže. Pochvíli přijde razantní záběr. Prut se prudce ohne a začne se odvíjet brzda. Sumec jede po proudu dolů a zatím si pořád bere šnůru. Blíží se k velké plavební bóji a tak mám strach, že by to mohl přeříznout o řetěz, na kterém je bóje uchycená. Přitáhnu více brzdu a do prutu se pořádně opřu. Po chvilce se mi podaří sumce zastavit a pomalu otočit. Zdolávání proti proudu jde velmi ztuha. Cítím, že se jedná o velkou rybu a troufám si říci, že bude mít ke dvěma metrům. Když máchne poprvé ocasem o hladinu, tak se začnu radovat. Je to moc pěkná ryba. Martin jde pomalu rybě naproti, aby ji vytáhl. Když ji uvidí, tak na mě zavolá, že to je ryba na hranici dvou metrů. Po vytáhnutí na břeh a přeměření zjistíme, že má rovných 202cm. Mám obrovskou radost. Mezitím za mnou přišla manželka s dcerkou. Řekl sem si, že si teda udělám rovnou první fotku s mojí dcerkou a sumcem. Bude to rovnou fotka s dvoumetrovou rybou a moje dcerka až povyroste, tak ji ukážu, kdy byla poprvé s tátou na sumcích. Udělalo se tedy pár pěkných fotek a sumec byl vypuštěn zpět do svého živlu. Nebyl to však ještě konec. Za nedlouho vytahuji ještě další rybu do 120cm. Když začínáme okolo poledne balit věci, přijde ještě jeden prudký záběr. Na konci po hezké zdolávačce na mě čeká překvapení. Pěkná tlustá samice přes 160 cm. Ihned podle stavby poznávám tohoto sumce. Loni přibližně stejnou dobou jsem ho tu též chytil. Doma jsem si to podle srovnání fotek jen potvrdil. Je v parádní kondici a pokaždé, když se setkám se sumcem, kterého jsem v minulosti již chytil a vidím, že se mu daří, udělá mi to nesmírnou radost. Zahájil sem tedy si myslím moc pěkně a spokojeně můžu domů za rodinou.

Po chytání ze břehu, kdy se mi podařilo chytit pár pěkných ryb, jsem se rozhodl, že vyzkouším i něco ze člunu. Přes týden nemám moc času na ryby a tak občas se najde pár hodin k večeru, kdy to můžu na chvíli jít zkusit. Jedno pozdní odpoledne okolo šesté hodiny jsem naložil člun na auto, zabalil jen pár nejnutnějších věcí a zajel nedaleko zkusit trochu toho štěstí. Do člunu sem si vzal jen to nejnutnější. Prut Vencatu V-Shot, naviják Vencatu V-shot 4000 a pár fireballových koulí. Nedávno jsem potkal známého sumcaře Martina Mráze, který tu byl nedaleko na lovu a věnoval mi pár línů. Dva líny mezi 25 a 30cm jsem vzal sebou. Vyjel sem tedy na vodu. Najel jsem na hloubku okolo 8 metrů. Pustil sem fireball s línem na dno a začal pomalu pobouchávat. Asi za 5 minut po pár ujetých metrech jsem vyrušil z poklidu celkem pěknou rybu. Sumec se zvedl o 2 metry nad dno. Rybu jsem povytáhl k němu. Na nic nečekal a v podstatě ihned přišla rána. Započala parádní zdolávačka. Celý můj souboj sledoval ze břehu jeden chlapík se psem a otec se synem, kteří zde byli vláčet. Nakonec jsem sumce dostal ke člunu. Sáhl jsem do kapsy a v tom přišlo uvědomění, že kleště na háky zůstaly v garáži na stole. Sumec měl tak narvané háky v koutku, že jsem nebyl schopen mu je vytáhnout. Rozhodl jsem se, že ho natáhnu do člunu. Stalo se však to co jsem nechtěl. Chvilka nepozornosti a sumec sebou škubl na dně člunu a koutkem s háky mi do člunu udělal díru. Ihned jsem slyšel, jak přes syčící díru uniká vzduch. Přijel sem ke břehu. Chlapík se psem i vláčkaři se ihned ke mně seběhli. Byli hodní a pořídili mi pár fotek se sumcem. Sumce jsem potom zpět vypustil do domova. Zkoušel jsem člun provizorně zalepit páskou, ale nebylo to ono. Nezbývalo než to zabalit a jed domů. Díra ve člunu mě však tolik netrápila. Byl jsem spokojený za krásnou rybu chycenou na vertikální přívlač. Člun jsem lehce druhý den opravil.

Od zahájení jsem byl na šesti ne moc dlouhých návštěvách u vody (většinou večer pár hodin) a již mám na kontě 11 ryb přes metr. Z toho 7 ryb je od 140cm výše. Zahájení tedy letos proběhlo pěkně. Doufám, že ještě pár pořádných ryb pochytám a můžete se těšit na další zprávy od vody. Tento týden nás čeká prodloužený víkend díky svátku. Od čtvrtečního večera do sobotního rána plánuji tedy navštívit pár míst u vody a zkusit trochu štěstí. Pak dám sumcům na chvíli pokoj, jelikož mě čeká dovolená s rodinkou.

Sumcová sezóna je tedy v plném proudu a já vám všem přeji mnoho úspěchů a pěkných chvilek strávených u vody.

Za Uni Cat Czech Team Brandys.