Zahájeno

Share Button

Je 15. června a já se již pomalu chystám vyrazit k řece Labe, abych mohl 16. června s úderem 4.00 hod ranní zavést pruty. Jedu s mým kamarádem Jirkou a chystáme se vše pěkně dopředu připravit. Chystáme si montáže na podvodní splávky a u toho chytáme nástražní rybky na feeder. Na výběr toho moc není, takže se spokojíme s pár skaláky a cejny (25 – 40 cm). Večer se blíží a my máme montáže hotové a ryby nachytané. Jdeme spát s nastaveným budíkem na 3:45 ráno.

Konečně nadešel ten den. Po zavezení prutů zapínáme hlásiče a už jen netrpělivě čekáme na první záběr. V 06:15 přichází rána a vidím jak se pravý prut ve stojanu narovná. První ryba na je na háčku, ale už podle kopanců vím že to bude prcek. Na břeh se podíval první sumeček 114 cm. Brzký záběr v nás probudil naději na úspěšný lov. Do oběda se bohužel už nic nedělo kromě pár kousanců od malých sumců, kteří nám akorát poškozovali ryby. Po obědě jsem se rozhodl, že si půjdu nachytat pár tloušťů. Šel jsem na své místo, kde vím, že tutově pár tloušťů nachytám. Po necelé hodině jsem se vrátil s 5 tloušti od 30 do 40cm. Bylo 17 hodin odpoledne a to byl čas připravit nové montáže na večer. Navazuji trhačky a na jeden prut dávám skaláka a na druhý tlouště.

Ve 22:45 přichází první záběr na skaláka a já zdolávám dalšího o něco většího prcka 125cm. Znovu již nezavážím a nechávám ve vodě pouze jeden prut. Celkově jsou ve vodě pruty 3, jelikož kamarád má též nastraženo. Jdu si lehnout na lehátko a nastavuji budík na 23:55, kdybych náhodou usnul. Za necelých 10 minut začne hlásič pípat jako zběsilý a já vidím, že je to můj druhý prut. Cítím, že už by to mohla být o něco větší ryba. Po chvilce zdolávání se na břeh podíval krásný sumík 145cm. Den jsem tedy zakončil se třemi zdolanými sumci a mohl jít spokojen spát. Ráno se opět rozednívá a já vstávám těsně před 4. hodinou. Budím Jirku, ale ten si dává se stáváním ještě chvíli na čas. Na háček dávám tlouště a zavážím první prut. Při návratu na břeh začínám prut šponovat a cítím jak sebou tloušť pěkně zmítá. Při dotahování se najednou prut prudce ohne a já nevím co se děje. Přijde ještě jeden výpad a najednou se prut narovná a mě je jasné, že je to sumec a právě utrhl trhačku. Nestačil jsem ještě zapnout hlásič ani prut zazipovat a už sekám sumce, který mi to vzal téměř z ruky. Volám na Jirku s tím, že už mám sumce, ale že vůbec nebojuje a bude to miminko. Sumec celou dobu plaval ke mně a když byl 10m od břehu tak se probudil. Začaly prudké výpady a já trochu musel povolit brzdu na navijáku. Říkám Jirkovi, že to bude nakonec slušnější ryba od 150cm více. Nakonec jsme sumce vytáhli a naměřili mu 172cm. Konečně lepší ryba a ještě na tak neobvykle rychlý záběr. Přes den se opakovaly už jen útoky od malých sumců a na břeh se žádný již nepodíval.

Přesto, že se nepodařilo chytit žádného Labského matadora větších rozměrů, byl jsem se zahájením sumcové sezóny spokojen. Nyní jsem byl na háček chycen já a čekala mě svatba s mojí krásnou ženou. Další výpravu na sumce  chystám až zase za týden.

Všem slušným rybářům přeji hodně pěkných úlovku a krásných zážitků, které lov sumců přináší.